Over HV Westland

Evenals veel sportverenigingen is ook HV Westland min of meer bij toeval ontstaan. Enkele oud-hockeyers troffen elkaar, haalden herinneringen op over hoe leuk het vroeger was en dat het leuk zou zijn om het hockeyspelletje weer op te pakken….. En zo ontstond Hockey Vereniging Westland op 15 januari 1975.

Na enkele jaren in Hoek van Holland gebivakkeerd te hebben verhuisde de vereniging naar Sportpark "De Hoge Bomen” in Naaldwijk waar twee grasvelden in gebruik werden genomen. Langzaam maar zeker groeide de hockeyvereniging en werden er plannen gemaakt om een eigen accommodatie te ontwikkelen.

Op 22 april 1978 werd een eigen clubhuis geopend.

De ontwikkelingen in de hockeysport leidden ertoe dat ook HV Westland in 1988 de beschikking kreeg over een eigen kunstgrasveld. In 1995 volgde het tweede kunstgrasveld. Vanaf het seizoen 2008/2009 kan er op 3 kunstgrasvelden worden gespeeld. Dat was nodig omdat het aantal leden inmiddels gestegen was tot boven de 600.

Sinds het voorjaar van 2011 beschikt HV Westland over een splinternieuw clubhuis dat aansluit bij het ledenaantal en de eisen van deze tijd. Het huidige clubhuis beschikt over een ruim kantinegedeelte, multifunctionele bestuurskamer, 4 kleedkamers en een materiaalruimte. Tevens is het complex rolstoeltoegankelijk.

In 2021 is veld 3 volledig vernieuwd en in april 2022 opent HV Westland een volledig nieuw vierde veld, het Juva Regenboogveld. Op dit moment heeft HV Westland ca. 900 leden.

HV Westland is een echte familievereniging.

Een enthousiast team van trainers en begeleiders werkt hard aan een goede opbouw van het spelniveau vanaf de jongste jeugd tot de seniorenteams.

Bij HV Westland is het mogelijk voor volwassenen zonder hockeyervaring of voor mensen die in het verleden gehockeyd hebben om zich aan te sluiten bij de trimmers (30+) of bij de fithockeyers (55+). Ook voor Parahockey ( leden die motorisch, sociaal emotioneel en/of cognitief extra aandacht nodig hebben) kun je terecht bij HV Westland!

Samen met de vele vrijwilligers bouwen we continu aan HV Westland zodat iedereen zich welkom voelt en zichzelf kan zijn!

Selectie HV Westland Dames 1 seizoen 2022-2023

Selectie HV Westland Heren 1 seizoen 2022-2023

Het clubtenue van HV Westland bestaat uit een kobaltblauwe broek of rok en een kobaltblauw shirt. Het shirt heeft een witte kraag en witte biezen aan de zijkant. De kousen zijn wit met het HVW logo.