Fithockey
Fithockey bij Hockeyvereniging Westland

Heerlijk buiten bewegen vanaf 50+ Elke maandagmiddag van 13.30 tot 15.00 uur op sportpark De Hoge Bomen te Naaldwijk.

Sinds voorjaar 2010 zijn we gestart met deze leuke variant op de hockey: Fithockey.
Het wordt gespeeld op een wat kleiner hockey veld (op kunstgras). We zijn begonnen met een zachte bal en een knots van schuimrubber. Daar zijn we sinds kort mee gestopt en, ook heel veilig, met een soort kunststof 'ijshockeystick' gaan spelen. Daarmee kunnen we veel beter richten en is het een nog leuker spel geworden is.

Hockey ervaring niet nodig
Een enkeling had wel wat hockey-ervaring, maar dit is echt niet nodig. Het voornaamste is lekker bewegen, spelplezier en de leuke sociale contacten!

We beginnen altijd met een warming-up, en aansluitend wat vaardigheidsoefeningen met de stick, waarna er altijd een onderling wedstrijdje gespeeld wordt. Om 3 uur stoppen we en dan drinken we met elkaar thee. Gezellig en even sociaal met elkaar, en verjaardagen worden niet vergeten!

We zijn ook al verschillende keren naar landelijke toernooien geweest, o.a. in Roosendaal, Beuningen, Bemmel, Zwijndrecht, Vlaardingen, Apeldoorn en zelfs 2 x in Wateringen. Ook onze eigen vereniging heeft een landelijk toernooi georganiseerd. Met Evergreen (Maassluis), Vlaardingen en met Wateringen wordt ook onderling af en toe ook onderling gespeeld.

Gezellig meedoen met deze leuke groep fithockeyers?
Kom eens kijken op maandagmiddag, of gewoon 3 keer eens uitproberen zonder verplichtingen! Wel graag op sportschoenen en met gemakkelijke kleding. Voor meer info mail naar: fithockey@hvwestland nl

Bij een definitief lidmaatschap worden de kosten per kwartaal afgeschreven. Dit is buiten het entreegeld maar  € 31,25 per kwartaal. We gaan ook het héle jaar door, tenzij er ijs en sneeuw ligt op het kunstgras.

We zien u graag op maandagmiddag, of mail ons even!