JD1 trotste zaalkampioen in de 1e klasse
8-2-2014  |

Zaterdagmorgen, 8 februari 2014, 10.55 uur. HV Westland JD1 verzamelt bij de Sosefhal in Honselersdijk voor de laatste wedstrijden van het zaalseizoen. De koppies van de jongens staan gespannen. Sommigen zijn druk, anderen weer rustig, maar de spanning is voelbaar. Het zaalkampioenschap lonkt! Maar dat geldt nog meer voor HC Pijnacker JD1. Zij staan 3 punten voor op Westland en hebben aan een gelijkspel  tegen Westland genoeg om kampioen te worden. De coaches Paul en Vincent nemen de jongens mee naar de kleedkamer. De ouders, broers, zussen, opa’ s en oma’s blijven achter. Ook zij zijn allemaal gespannen.

Na een kwartiertje betreden de mannen van Westland samen met die van Pijnacker de zaal. Ook de jongens van Pijnacker zijn zichtbaar gespannen. Iedereen beseft dat het er op of er onder wordt. Vadiem moet helaas aan de kant blijven. Hij heeft wat last van zijn pols en de coaches willen geen risico daarmee nemen. De ploegen stellen op. Dane klapt een keer met zijn stick op zijn legguard. De scheids fluit en de wedstrijd gaat los. Direct is te zien dat beide ploegen willen winnen. De eerste druk wordt door Pijnacker op de verdediging van Westland gelegd. Pijnacker lijkt iets sterker in het begin, maar toch krijgen allebei de ploegen goede kansen op een goal. De beide keepers houden hun doel schoon.

Na de eerste teamwissel slaat het noodlot toe. Pijnacker scoort uit een goede aanval de eerste goal. De mannen van Westland kijken elkaar even aan. "Kom op Westland”, klinkt het van de galerij. De vele toeschouwers laten zich horen en de mannen van Westland grijpen het aan om gewoon hun eigen spelletje te blijven spelen. Dane blijft over zijn doel heersen en de verdedigers Sem, Ivan, Bjorn en Sjoerd proberen niets weg te geven en blijven via vaste afspraken opbouwen. Vanuit de middenpositie zet Stijn druk op zijn tegenstander. Pijnacker leidt balverlies en via via komt Stijn in scoringspositie. Zonder te twijfelen ramt hij de bal achter de keeper. 1-1! De Sosefhal begint te trillen van het gejuich van de toeschouwers.

Door goed aanvalsspel van Nick, Rens, Frank, Daan en Ruud blijft de druk op de verdediging van Pijnacker groot. Toch weten de mannen van Pijnacker ook regelmatig goed uit te breken en zijn ze behoorlijk gevaarlijk voor de Westlandse goal. Met nog 10 minuten te spelen zet Westland een mooie aanval op. De bal komt uiteindelijk bij Pepijn terecht die in zijn linkeroog Nick ziet vrijstaan. Vanaf de achterlijn brengt Pepijn de bal bij Nick die wel weet hoe hij moet omgaan met zo’n kans. 2-1!!! De toeschouwers gaan helemaal uit hun bol; het dak gaat van de Sosefhal af!

Wat daarna volgt kan je het best omschrijven als een thriller. Pijnacker voert de druk enorm op en Westland kan met moeite staande blijven. De minuten tikken langzaam weg. Het geloof in de winst begint te groeien. De koppies van Westland gaan steeds vrolijker staan. Toch moeten ze bij de les blijven. Als er nog 30 seconden te spelen zijn, wisselen de coaches nog een keer het team. De jongens van Pijnacker weten niet hoe ze het hebben. Een keer scoren is genoeg voor hen, maar de seconden tikken nu gewoon weg. Het publiek begint af te tellen: "10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ……” Een gejuich stijgt op in de zaal. Westland verslaat Pijnacker in een echt hockeygevecht. Fantastisch!

Maar nu waren onze jongens er nog niet. Ook de laastste wedstijd tegen RingPass moest nog wel even gewonnen worden en wel met minimaal 5-0! De Westlandse mannen zijn nu natuurlijk wel vol vertrouwen en in deze pot kan gelukkig Vadiem ook weer meedoen. Al na 3 minuten staat HVW JD1 met 2-0 voor. Door goed samen te spelen en door volle druk op de verdediging van RingPass loopt de stand  uiteindelijk op naar 9-0. Westland JD1 is zaalkampioen in de 1e klasse!!!

De jongens vallen elkaar in de armen. De coaches kloppen elkaar trots op de schouders. De jongens lopen hun ererondje. Alle supporters klappen de handen stuk. Er zijn rozen van het bestuur. Er zijn medailles van de ouders. Er worden foto’s gemaakt. De jongens gaan aan de champagne en de ouders aan het bier.  Dane, Sjoerd, Vadiem, Bjorn, Pepijn, Stijn, Ruud, Frank, Nick, Sem, Rens, Ivan en Daan lopen rond met een big big smile! Net als de beide coaches Vincent en Paul. Wat een feest!!!

Mannen van HV Westland JD1, GEFELICITEERD!!!

Nick Middelburg, 13-2-2014 @ 21:03:35
Wij zijn kampioen!!

Pepijn van der Starre, 13-2-2014 @ 15:57:44
Was niet makkelijk

Marielle Vijverberg, 9-2-2014 @ 20:15:47
Goed gedaan jongens! Was leuk om te zien! En s'avonds was het GOUD FEEST ook TOP !!! Groetjes Tycho

Ester Bakker, 9-2-2014 @ 12:23:54
Goed gedaan mannen!

Ivan Vijverberg, 8-2-2014 @ 22:45:22
Het was echt heel spannend maar toch zaal kampioen:$

Bjorn Jorna, 8-2-2014 @ 21:04:10
supergrote =super trotse

Bjorn Jorna, 8-2-2014 @ 20:46:50
Mannen gefeliciteerd met deze prestatie, jullie zijn toppers !!! Een genot om naar te kijken ! Nog een supergrote moeder

José Litjens, 8-2-2014 @ 19:04:27
Gefeliciteerd van een supertrotse Mama!