Aanvullend advies HVW Coronacrisis
15-3-2020  |
Afgelopen dagen heeft het bestuur zelf en via onze VCP (Vertrouwens Contact Persoon) diverse vragen van leden en ouders gekregen over alternatieve trainingsaktiviteiten die teams ontplooien ter vervanging van de reguliere trainingen en wedstrijden die vooralsnog tot en met 31 maart stil liggen.

Ofschoon het bestuur van HVW de landelijke adviezen vanuit de RIVM, sportkoepel NOC-NSF en KNHB volgt, en daar vooralsnog geen aanvullende richtlijnen door afgegeven zijn na donderdag 12-3-2020, adviseert het bestuur terughoudend te zijn met alternatieve team-aktvititeiten.

Weliswaar is sporten in sportscholen en de buitenruimte nog altijd niet afgeraden, als bestuur adviseren wij dus alle voorzorgsmaatregelen te nemen om besmetting te voorkomen.

Als een team tóch een buiten-activiteit wil doen, neem dan de adviezen van de RIVM in acht:

- vertoon je griep-symptomen blijf thuis!
- vermijd fysiek contact;
- was voor en na de activiteit de handen;
- blijf op gepaste afstand van elkaar.

Vanzelfsprekend blijft het iedereen vrij om dan wel of niet mee te doen met deze activiteit. Wij vragen de coaches en begeleiders om dit te benadrukken naar de jongens en meisjes en geen consequenties te verbinden aan het al dan niet meedoen.

Nogmaals, er is nóg geen landelijk advies om alle sport- en sociale activiteiten te mijden maar als bestuur adviseren wij dus terughoudendheid.
Het kabinet heeft voor heel Nederland opgeroepen sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Deze oproep wordt door NOC*NSF ondersteund.

Wij zullen dit advies ook via mail aan onze leden distribueren.

Bestuur HV Westland
15-03-2020