Zaalhockey, ja of nee?
1-10-2020  |

De afgelopen weken heeft het bestuur op verschillende momenten en bij verschillende gelegenheden overlegt over de zaalcompetitie 2020-2021. Het is voor ons en ook voor de KNHB een lastig dossier. Hieronder informeren we je over de huidige status en over ons voorlopige standpunt.

Wij hebben nauw contact met de KNHB. Een definitief besluit over het wel of niet doorgaan van de landelijke zaalcompetitie is (nog) niet genomen. De KNHB wil voordat ze een besluit neemt een aantal zaken goed onderzocht hebben. Denk daarbij aan de veiligheid van de leden, de financiĆ«le consequenties voor de KNHB en voor de verenigingen en de extra druk op vrijwilligers. Hiertoe heeft de KNHB veelvuldig contact met andere zaalsportbonden, overheden en NOC*NSF. Daarnaast worden ook voorlopige voorbereidingen getroffen voor het opstarten van een alternatieve veldcompetitie.

Vooralsnog wachten wij de besluitvorming van de KNHB af. Er is nu nog te veel onduidelijk om voor onze vereniging een definitief standpunt in te nemen. Wel willen wij je meegeven dat mocht de KNHB besluiten om de zaalcompetitie te schrappen wij ons hard zullen maken voor een alternatieve veldcompetitie, zodat we ook in de wintermaanden kunnen blijven hockeyen.

Wij verwachten je eind volgende week verder te kunnen informeren.

Namens bestuur HV Westland,

Maarten van der Starre