Kickoff FFserieus > NIX18 bij HV Westland
12-11-2021  |
Gisteravond vond bij HVW de officiele kick-off plaats van de campagne 'FFserieus > NIX18'. De campagne richt zich middels een mobiele escape room op jongeren van 12-14 jaar om ze op deze wijze op een leuke manier over de enorme risico's van alcohol ge(mis)bruik op jonge leeftijd te informeren. Zie ook: homepagina - #FFSERIEUS?! ESCAPE ROOM (ffserieuswestland.nl)

FFserieus is een initiatief van een aantal instellingen en organisaties in de regio Westland (Gemeente Westland, Brijder, JGZ, Vitis Welzijn, GGD Haaglanden, Politie Westland en Sportmarketing Bureau Sport Heroes) en zal de komende maanden langs sportverenigingen en scholen trekken met een mobiele escape room.

Er waren 2 aparte bijeenkomsten, voor ouders en daarna voor uitgenodigde A- en B-jeugd.

Kinderarts Nico van der Lely, van de alcoholpoli Reinier de Graaf maar ook Twente en Antwerpen, heeft in de afgelopen jaren ruim 8000 (!!) jongeren met alcohol-vergiftigingen langs zien komen. Hij gaf de ouders en jongeren informatie over de korte maar zeker ook lange termijn risico's. En die risico's zijn schokkend...

Wij zijn als HV Westland vereerd dat de officiƫle aftrap bij ons plaats kon vinden en waarderen de complimenterende woorden van wethouder Piet Vreugdenhil aan ons adres. Maar daarmee zijn we er nog lang niet.

Wij zullen ons blijvend inzetten om alcoholgebruik onder jongeren op onze vereniging uit te bannen, en de jeugd op een pro-actieve manier hierover blijven informeren en bij betrekken. Maar wij kunnen dit niet alleen!

Daarom zijn wij enorm blij met alle betrokken partners, maar wij roepen ook ouders op om over dit thema met hun kinderen in gesprek te gaan. Want alleen samen, als vereniging, maatschappelijke partners, ouders en onze junioren beschermen wij deze voor alcohol kwetsbare groep tegen de enorme gevolgen van misbruik.

Dus ga het gesprek met uw kind aan, ga het gesprek of overleg met het bestuur aan zodat wij samen kunnen zeggen: Nee, onder de 18 geen alcohol. NIX18!

Bestuur HV Westland

Bijlage: IMG1764.jpg