Meisjes B1 zaal- VMHC Pollux MB1 : 2 - 2

MB1 speelt gelijk tegen Pollux en verliest van Ring Pass

15 kansen kregen de meiden van de B1 zaterdag in Schipluiden tegen Pollux B1, dat slechts 5 keer kansen kreeg. Toch werd het 2-2, zij het, dat de gelijkmaker pas in de laatste minuut viel.

En het begon zo veel belovend, want al in de eerste minuut zorgde Anne met een absoluut onhoudbaar schot voor de 1-0. Omdat in diezelfde minuut Babette een strafcorner stopte hield de B1 de snelle voorsprong. En waren er legio kansen op meer, want in de tweede, zesde, zevende en achtste minuut zagen we echte scoringsmogelijkheden. Er was dus sprake van een behoorlijk overwicht in het veld: op alle fronten domineerde de ploeg uit Naaldwijk, waarin Anne nog eens een mooie kans miste, maar ook een mooie voorzet gaf, maar ook Noa liet op dat onderdeel zien, dat ze wel “wat in huis heeft”. In de 18e,, 19e, 21e en 23e minuut konden we weer van die mooie kansen genieten, maar helaas werden ze niet benut.

Tja en dan gebeurt er iets, waarvoor je als toeschouwer al langer bang bent: er valt ineens een doelpunt aan de andere kant: in de 25e minuut realiseerde Pollux de gelijkmaker (1-1). Niet verdiend als je de veldverhoudingen in ogenschouw neemt, maar ook bij hockey tellen nu eenmaal alleen de doelpunten, niet de kansen. Gelukkig ging de B1 door en zagen we een schot van Noa uit een strafcorner rakelings naast gaan, maar maakte Linea er uit een strafbal in de 33e minuut alsnog 2-1 van voor de ploeg uit Naaldwijk, die echt op alle fronten domineerde. En dan is het uitermate ongelukkig als de tegenstander, Pollux dus, in de laatste minuut toch weer terugkomt: uit een strafcorner viel de 2-2. De meiden van de B1 waren zichtbaar teleurgesteld en dat was begrijpelijk. Maar toch: als je zoveel kansen mist, kun je niets aan de tegenstander verwijten natuurlijk.

Ook de wedstrijd tegen Ring Pass B2 begon veelbelovend, maar na de kans van Anne en een gestopte strafcorner, moest meteen Babette aan de bak bij een strafcorner van Ring Pass. Daarna zagen we de moed en de vechtlust een beetje wegzakken bij onze meiden, op wie we doorgaans zo trots zijn. Oh ja, kansen waren er nog wel, maar er was ook vel onnodig balverlies op het middenveld, waardoor Ring Pass gevaarlijk kon blijven. En dat leidde in de 19e minuut tot een erg mooi doelpunt bij de bezoekers. Gelukkig kon Manon in de 22e minuut de stand weer gelijktrekken (1-1). De hoop op een goed resultaat was van korte duur, want na de 3 kansen achter elkaar van Anne en een mooie redding van Babette, maakte Ring Pass er in de 28e minuut toch 2-1 van, waarna deze tegenstander nog eens extra hard toesloeg: 3-1.

Een nederlaag, die hard aan kwam, de ploeg van de B1 was in deze wedstrijd niet scherp genoeg.

Ton van Rijswijk, [email protected]