Meisjes A1- HC De Hoeksche Waard MA2 : 8 - 0

MA1 laat niets heel van Hoekse Waard A1 (8-0)

Op zo’n mooie zaterdag als de laatste zaterdag, is het bepaald geen ramp om zelfs twee wedstrijden van een verslag te voorzien, dus na de JD1 bij HDM volgde zonder enige tegenzin de MA1 in “eigen huis” op het zonovergoten hoofdveld van HVW.

Waar de meiden van de A1 geen spaan heel lieten van een zwakke tegenstander Hoekse Waard. Want hoewel een strafcorner na 5 minuten geen direct succes opleverde, scoorde Eefje een minuut later na een verduiveld mooie aanval (1-0). Het beeld was in het begin van de wedstrijd al meteen duidelijk: deze A1 moest wel gaan winnen, want de bezoekende meiden werden in alle opzichten afgetroefd: er werd in een veel hoger tempo gespeelde, er werd fel onderbroken, de bezoeksters kwamen niet over de middenlijn en de kansen waren er legio. Doelpunten moesten gewoon volgen, dat kon elke toeschouwers zien! Dat gebeurde ook: in de 10e minuut was het Kirsten, die direct na een strafcorner 2-0 realiseerde. Waarna Gwenyth in de 12e minuut een hard schot (want Gwenyth doet het nooit een beetje zacht……) maar net naast zag gaan. Dat maakte ze in de 17e minuut helemaal goed door met haar 3-0 de overmacht van de MA1 duidelijk te onderstrepen.

Het was de meiden van de Hoekse Waard in die eerste helft slechts 1 keer gegund dichtbij het doel van HVW te komen, voor het overige was alleen de MA1 in beeld, dat in voortdurend hoog tempo, scherp voorzettend en zich goed opstellend letterlijk en figuurlijk over de tegenstander heen walste. Luister maar: 20e minuut strafcorner van Myrthe (4-0), 26e minuut dezelfde Myrthe scoort uit een strafbal 5-0, 26e minuut Marjon 6-0 en dezelfde Marjon in de 30e minuut uit een strafcorner 7-0. Oh ja en tussendoor mistte de A1 nog “even”  3 strafcorners…….

Tja en natuurlijk “weten” de toeschouwers dan in de pauze, dat het met dit scoreverloop minstens 10-0 moet worden. Ja en dan staat er tussen mijn aantekeningen in mijn opschrijfboekje ineens “twee bier, 1 cappuccino en 1 radler”, maar dat zal wel het lijstje bestellingen geweest zijn en heeft niets met de wedstrijd te maken.

De belangrijkste vraag na die 7-0 is natuurlijk “hoe houd je de motivatie vast, hoe lukt het om er een prima oefenwedstrijd van te maken in die 2e helft?” Nou, dat lukte dus allebei niet of net niet  helemaal……..Want ook in die twee helft bleef de A1 in alle opzichten superieur en ook in die tweede helft kwamen de bezoeksters er niet echt aan te pas. En het doelpunt van Fenna in de 8e minuut (8-0) leek nog steeds die 10-0 in te luiden. Maar daarna hield de productie op. Waarbij de A1 zich best een beetje mag aanrekenen, dat de 11 (!) strafcorners in de tweede helft allemaal onbenut bleven. Een puntje van extra aandacht misschien? Maar de 8-0 was natuurlijk prachtig op zo’n zonnige middag. Ik heb ervan genoten!

Ton van Rijswijk, [email protected]