Vertrouwenscontactpersoon

Lisette en Arjan: onze VertrouwensContactPersonen.

HVW, een vereniging waar iedereen met plezier aan het hockeyen is en moet kunnen hockeyen. Een voorwaarde voor plezier hebben op een vereniging is dat iedereen zich vrij, vertrouwd en veilig voelt. Daar spant onze vereniging zich ook niet alleen voor in, maar daar stáát onze vereniging voor.

De commissie Sportiviteit & Respect heeft de afgelopen twee jaar diverse activiteiten verricht die hierbij helpen. Zij organiseerde bijvoorbeeld bijeenkomsten en besprak dan vaak over hoe je sportief en respectvol met elkaar omgaat, niemand uitgesloten wordt en hoe je een veilig sportklimaat creëert.

Toch kan het zo zijn dat leden of begeleiders zich op een bepaalde manier gedragen die niet past bij de omgangsvormen die we met elkaar hebben afgesproken en we belangrijk vinden. Vooropgesteld: ieder gedrag dat over de grens van een ander gaat, is niet acceptabel.

We willen er alles aan doen om te voorkomen dat iemand in zo’n vervelende situatie terecht komt. Mocht je het gevoel hebben dat jij op een vervelende manier wordt behandeld, je niet prettig voelt door bepaald gedrag van een ander, dan is er de mogelijkheid om hier (anoniem) een melding van te doen bij een van onze twee vertrouwenscontactpersonen. Te weten: Arjan van Leur en Lisette Spork.

Wil je een melding doen of om een andere reden met Arjan of Lisette spreken?

Stuur dan een mailtje naar [email protected]. Als jij daarin een telefoonnummer vermeldt waarop je bereikbaar bent, neemt Lisette of Arjan zo snel mogelijk contact met je op. In overleg met jou kiezen ze een goed moment waarop je in alle rust en veiligheid je verhaal kwijt kunt.

Alles wat je meldt, wordt door Arjan en Lisette vertrouwelijk behandeld.
Jouw verhaal is veilig bij hen.

24-5-2024 Clinic Herman Broerenschool