Update corona maatregelen na 19-05
19-5-2021  |

Op 19 mei is de tweede stap in het openingsplan van de overheid definitief gezet. Voor alle hockeyers tot en met 26 jaar verandert er niets.

Personen vanaf 27 jaar mogen buiten in teamverband sporten, op anderhalve meter afstand en in groepen met maximaal dertig personen.

Voor de hockeysport betekent dit concreet:

• Hockeyers tot en met 26 jaar mogen op de eigen vereniging trainen en onderling spelen zonder beperkingen.

• Hockeyers vanaf 27 jaar mogen alleen trainen in een groep van maximaal 30 personen met inachtneming van de afstandsregels. Dat betekent dat zij tijdens de training 1,5 meter afstand moeten houden.

• Wedstrijden tussen verenigingen zijn niet toegestaan.

Uitgebreide informatie over de protocollen tijdens het sporten lees je in het protocol verantwoord sporten dat door NOC*NSF in samenwerking met de sportbonden is opgesteld.

Verder blijven alle eerder gecommuniceerde maatregelen van kracht. Dus:

• nog steeds geen publiek/toeschouwers bij onderlinge wedstrijden;
  • alleen op de club als je daar moet zijn om te trainen of voor een onderlinge wedstrijd;
  • geen 'samenscholingen' op het terras.
Laten wij met zijn allen nog even volhouden, het einde is in zicht en rond begin juni zal de overheid eventuele nadere versoepelingen aankondigen.

6-5-2024 Sportiviteit en Respect