Jongens C1- HGC JC2 : 0 - 3

JC1 hield maar één helft stand tegen HGCC2 (3-0)

Als je naar het doelsaldo keek voor de wedstrijd HGCC2 -  HVWJC1 keek, dacht je: “dat wordt een moeilijke wedstrijd voor onze jongens van de C1”. HGCC2 had er immers in de eerste twee wedstrijden behoorlijk op los gescoord. Tegen zwakke tegenstanders maar toch.

Maar in de eerste helft kon onze KJC1 zich behoorlijk staande houden. Ik durfde zelfs te noteren, dat “de C1 en de tegenstander behoorlijk aan elkaar gewaagd waren”. Bijvoorbeeld met de strafcorners: beide teams kregen er in de eerste helft één toegewezen, beide teams konden deze kansen niet verzilveren. Misschien speelde de alsmaar doorgaande regen ook wel een rol. Het bleef 0-0 en dat is een compliment waard naar de C1, want onze jongens hielden goed stand tegenover een ploeg, die niet alleen makkelijk scoort (niet in deze eerste helft dus), maar ook heel gretig speelt en voor elke centimeter knokt. Gretig was de C1 van Westland ook, maar de ploeg verviel ook wat te vaak in de fout teveel te “pingelen”, waardoor veel balverlies op trad. Een extra pluim voor de eerste helft gaat naar Max, die uitermate actief en scherp speelde en heel wat keren kon onderscheppen. De ruststand kwam dus met 0-0 en dat zag er veelbelovend uit voor de JC1.

In de tweede helft zou het allemaal anders lopen: HGC nam vanaf het fluitsignaal het initiatief en stond met 2-0 voor voordat onze jongens er goed en wel erg in hadden. Die 2-0 betekende wel een sterker HGC ja, maar er kwamen toch ook wel kansen voor HVW, onder meer via Tijn en Max. “Ze verdienen een doelpunt”, zeiden we tegen elkaar langs de lijn, maar onze wens werd niet vervuld. Nee, integendeel, de eindstand werd zelfs nog 3-0 ondanks de 4 mooie kansen voor HVW.

Zo’n uitslag noemen we dan in deftig Nederlands “geflatteerd”, waarmee we willen zeggen, dat de verhoudingen in het veld niet terug te vinden zijn in de eindstand: HGC was natuurlijk (zeker de 2e helft) iets sterker dan HVW, maar een eindstand van 2-1 of 3-2 zou een duidelijker beeld geven van de verhoudingen deze (late) zaterdagmiddag.

Mijn waardering voor de vechtlust van de mannen van de JC1: het is echt leuk om te zien hoe jullie ervoor blijven gaan, ook al heeft de tegenstander jullie op een duidelijke afstand gezet.

Ton van Rijswijk, [email protected]

24-5-2024 Clinic Herman Broerenschool